Allegro

Newsletter december 2021

Allegro reikt u een hele reeks hulpmiddelen aan om zelfstandig, snel en efficiënt met Allegro Windows aan de slag te gaan.

Even de draad kwijt? Wij helpen u op 4 manieren

Allegro reikt u een hele reeks hulpmiddelen aan om zelfstandig, snel en efficiënt met Allegro Windows aan de slag te gaan. U vindt een antwoord op al uw vragen over het gebruik van deze software via de online help, onze technische fiches en onze video’s. Of door gewoon rechtstreeks contact met ons op te nemen.

Contextgevoelige online help
De nieuwe versie - Allegro Windows AW 3.3 - ondersteunt u nu nog vlotter en uitgebreider met een online handleiding. Druk op de F1-toets en u zit meteen in de contextgevoelige Allegro Windows-helpomgeving, die regelmatig wordt bijgewerkt. Ze geeft u alle relevante informatie om uw boekhoudsoftware optimaal te gebruiken.

Technische fiches
Op de website van Allegro ziet u onderaan op de homepage de knop “support” van Allegro Windows. Klik erop om toegang te krijgen tot een schatkamer vol documenten met uitleg en aanwijzingen. U leest er bijvoorbeeld hoe u de app aanpast aan uw persoonlijke behoeften en gewoonten, hoe u een systeem voor btw-beheer opzet, hoe u elektronische facturen importeert enz.

Online tutorials
Neem zeker ook eens een kijkje op ons Allegro Software YouTube-kanaal met tientallen tutorials. Deze handige en duidelijke video’s behandelen allerlei thema’s en houden u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Persoonlijke ondersteuning
Er is alles aan gedaan om Allegro-software gebruiksvriendelijk te maken, zodat u snel zelfstandig aan de slag kunt gaan. Als u ondanks de online help toch op technische problemen stuit, dan kunt u dankzij de supportovereenkomst persoonlijke bijstand inroepen. Aarzel niet om rechtstreeks naar de support te bellen of hen een e-mail te sturen. Als het nodig is, nemen onze medewerkers op afstand de app over en helpen u zo weer op weg.
Hebt u nog een vraag over onze diensten? Stuur dan een e-mail naar sales@allegro.be.

 

Walletmor vindt de geïmplanteerde betaalchip uit

Even je pols boven een betaalterminal houden en je hebt betaald! Tenminste als het afhangt van de Poolse start-up Walletmor, die een onderhuids geïmplanteerde chip ontwikkelde. 

Volgens uitvinder en ontwikkelaar Wojciech Paprota is de chip die net onder de huid zit een veilige en commercieel haalbare betaaloplossing. Ze zou ook veel beter functioneren dan gezicht- of oogscans. Paprota wijst er ook op dat kwaadwillenden de chip onmogelijk kunnen traceren, hacken of kopiëren. Volgens Walletmor gebruiken al ruim 400 mensen in Europa de chip als betaalmiddel. Ze betaalden er elk 350 euro voor. In de toekomst zou de chip ook kunnen dienen als toegangsbadge of sleutel (die je niet meer kan verliezen).

 

Belgen dikken hun onkostennota’s graag aan

Volgens een nieuw onderzoek van SAP Concur vinden vier Belgische werknemers op tien sjoemelen met onkostennota’s perfect aanvaardbaar. Een gemiddeld Europees bedrijf zou op die manier elk jaar 15 600 euro verliezen door fraude met onkostennota’s. In België zou dat bedrag zelfs oplopen tot 25920 euro.

SAP Concur, een bedrijf dat software voor het beheer van onkostennota’s ontwikkelt, ging ook na wat de meest voorkomende vormen van dergelijke werknemersfraude zijn. Het zou vooral gaan om persoonlijke uitgaven voor maaltijden of kantoormateriaal die op rekening van het bedrijf worden gezet, naar boven afgeronde kilometervergoedingen, uitgaven in verband met alcoholhoudende dranken (die normaal niet worden terugbetaald) en naar boven afgeronde zakelijke telefoonrekeningen.

Wat spoort medewerkers aan om het niet zo nauw te nemen met die bedragen? De Belgen die deze enquête invulden, vinden dat ze op die manier een beetje compensatie krijgen voor prestaties die hun werkgever niet vergoedt: overuren (20%), de tijd die ze onderweg zijn (18%), hun kosten voor telewerken (18%), enz. Europese werknemers vinden het maar normaal om valse uitgaven in te dienen bij hun baas, gemiddeld voor zo’n € 130 per jaar. In België zou het gaan om € 192 en in Nederland om € 114. Het mediaan verlies voor een Belgisch bedrijf met 250 medewerkers loopt op tot 25 920 euro per jaar, of 10 600 euro meer dan de Europese mediaan.

Ook opvallend: vaak gaat het om onbewuste fraude. De studie ontdekte dat 37% van de Europese werknemers het aantal afgelegde kilometers overdrijft, maar dat 15% daarbij helemaal niet de bedoeling heeft om te sjoemelen. 35% van de Europese respondenten verklaart nooit te overdrijven met kilometervergoedingen. Met een opleiding is het trouwens mogelijk om fraude en fouten sterk terug te dringen. Maar in België doet slechts 34% van de bedrijven aan preventie op dit domein. Ook AI is nuttig om fraude op te sporen en naleving van de regels te bevorderen, aldus nog SAP Concur.

 

NSI op overnamepad in Luxemburg

Het Luikse bedrijf NSI, sinds 2009 een filiaal van Cegeka, neemt Rime IT over en versterkt zo zijn aanwezigheid in Luxemburg. NSI had in het Groothertogdom eerder ook al Multidata overgenomen.

Rime IT bestaat sinds 2011 en begeleidt IT-projecten van bedrijven, overheden en Europese instellingen. NSI neemt alle aandelen van het bedrijf over, maar maakte geen verdere financiële details bekend. Door de overname krijgt NSI er in Luxemburg een 60-tal medewerkers bij, bovenop de 200 die er al voor het bedrijf werken. Het Luikse bedrijf, dat geleid wordt door CEO Manu Pallage, heeft nu een duizendtal medewerkers in dienst.

 

8 Belgen op de 10 verkiezen fysieke vergaderingen

Voor belangrijke vergaderingen geeft 78,6% van de Belgen de voorkeur aan face-to-face boven virtueel, op een externe vergaderlocatie of in het bedrijf. De meesten vinden online brainstorms, teambuildings, comitévergaderingen, projectbijeenkomsten en opleidingen geen goed idee.

Deze gegevens zijn afkomstig van een bevraging van 1 000 Belgen door Comet Meetings, via iVOX. 78,6% van de Belgische werknemers organiseert belangrijke vergaderingen liever met fysieke aanwezigheid. 60,8% doet dit bij voorkeur intern, terwijl bijna één op vijf werknemers een locatie buiten het eigen bedrijf meer geschikt vindt. Slechts 11,6% geeft de voorkeur aan online vergaderen met beeld.

De voorkeuren variëren afhankelijk van het type en het doel van de vergadering. Vooral voor brainstorms en teambuildings krijgt fysiek vergaderen de voorkeur. In mindere mate geldt dit ook voor projectvergaderingen, opleidingen en besluitvormende comités. Over informatievergaderingen en presentaties lopen de meningen meer uiteen: zowat vier mensen op de tien willen dit gerust virtueel meemaken en ongeveer evenveel respondenten hebben liever een fysieke bijeenkomst. “Soms blijkt virtueel vergaderen de efficiëntste oplossing”, zegt Victor Carreau, CEO van Comet Meetings. “De crisis heeft ons geleerd dat hoe meer er op afstand wordt gewerkt, hoe meer fysieke bijeenkomsten nodig zijn voor een goede relatie. Een bedrijfscultuur is meestal wel bestand tegen thuiswerken, maar blijft alleen sterk als er ook voldoende fysieke contacten blijven plaatsvinden.”

Voor drie op de vier Belgische werknemers is de interactie met collega’s en het uitwisselen van ideeën en meningen een van de leukste aspecten van vergaderen. Tot een beslissing komen is voor bijna 55% het hoofddoel van zo’n vergadering.

Dit artikel delen
Wij maken gebruik van cookies voor onze service. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met de cookies.