Allegro

Allegro haalt struikelblok weg

“Toen mijn echtgenote en ik anderhalf jaar geleden onze onderneming oprichtten zijn we al snel op zoek gegaan naar een oplossing voor onze boekhouding. Zelf ben ik bedrijfsrevisor van opleiding. En ik had vooral niet de tijd om me met de boekhoudkundige kant van de zaak bezig te houden. We hadden dus een praktische en gebruiksvriendelijke oplossing nodig.”

Die oplossing vonden ze bij Allegro. “De software van Allegro heeft hier echt een administratief struikelblok weggenomen. Mijn echtgenote kan gemakkelijk alle gegevens invoeren, waar ze zich ook bevindt. Zelf moet ik maar connecteren om een blik te kunnen werpen op een duidelijk en gestructureerd overzicht van onze activiteiten, om na te gaan hoe het met een klant gesteld is of om in de gegevensbank alle verrichtingen met een leverancier op te vragen. Ons administratief beheer verloopt hierdoor een pak gemakkelijker.”

In die mate dat je zonder boekhouder kunt? “Zijn tussenkomsten zien er in elk geval fundamenteel anders uit. We voeren zelf alle basisverrichtingen in, maar onze boekhouder kan in realtime toegang tot al onze gegevens hebben. Hij levert vandaag dus vooral prestaties met een hoge toegevoegde waarde in plaats van gewoon factuurgegevens in te voeren. Daar doen zowel boekhoudkantoor als klant hun voordeel bij.”

En hoe zit het met de dienstverlening? “We hebben een maand nodig gehad om te wennen aan Allegro. Maar voor elke vraag of bedenking konden we op ondersteuning rekenen, telefonisch of per mail. En telkens hadden we snel een antwoord. De aangeboden begeleiding is werkelijk optimaal.”

Dit artikel delen
Wij maken gebruik van cookies voor onze service. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met de cookies.